dinsdag 9 september 2008

Vakantie (1 - vlucht naar Frankrijk)

Het is weer een tijdje stil geweest op deze blog. De reden is even simpel als prettig: ik was op vakantie! Uiteraard heb ik veel foto's gemaakt, waarvan er de komende tijd een aantal hier zal verschijnen.

Vandaag wat foto's van de vlucht naar Frankrijk. Voor mij de eerste vliegreis in mijn leven en ik vond het best wel eng. Ik weet daarom niet precies meer welke luchtfoto's door mijzelf gemaakt zijn en welke door Joke.

We vertrokken van Schiphol, een stad op zich. De talloze grote taxfree-shops lonkten ons toe, zoals deze drankwinkel.


Het weer was wisselend bewolkt. Soms zaten we boven een donzige witte deken, soms zat er een gat in de wolken, waardoor we iets van het land beneden ons konden zien. Zoals deze blik op het centrum van Rotterdam.


En helemaal mooi was het dat we een blik op (mijn tweede stad) Parijs konden werpen. Helemaal links langs de rand, op ongeveer een kwart van onderen, is de Eiffeltoren zichtbaar (ik hoop dat je 'm kunt vinden).


Kort voor de landing zagen we de Dordogne, met links het stadje Lalinde, waar we later in de vakantie nog naar toe zijn gefietst.



Onze bagage wacht geduldig tot we allemaal zijn uitgestapt.



Tenslotte een beeld van de gigantische aankomsthal van het vliegveld van Bergerac. Klein, kneuterig, geen giga-taxfree-winkels, zelfs geen restaurantje voor een kopje koffie of thee. Gelukkig stond Nico (van de camping) al gereed om ons op te halen...

Geen opmerkingen: