donderdag 18 december 2008

Parijs (3)

Mijn derde dag in Parijs begon ik op de Place de la Concorde, waarna ik richting Champs-Elysees wandelde. De Pont Alexandre III, met zijn gulden beelden en oude lantaarns is een van de mooiere bruggen over de Seine.


Aan het begin van de Champs-Elysees staat een standbeeld van oud-president Charles de Gaulle. Een markant figuur, van wie zelfs het silhouet herkenbaar is.

De Champs-Elysees is 's avonds feestelijk verlicht.

Onder de Arc de Triomphe wappert de Franse driekleur naast de vlag van de Europese Unie. Frankrijk is dit halfjaar voorzitter van de EU. Vandaar!

In de moderne kantorenwijk La Defense is een nieuwerwetse versie van de Arc gebouwd.

Later op de avond, voor sommigen midden in de nacht, na een heerlijk diner in een van de vele restaurants van Parijs en nog wat lekkere biertjes in Le Sous-Bock (400 bieren uit de hele wereld), loop ik terug naar mijn hotel. Ook dan maak ik onderweg nog wat foto's. Zoals deze, op Place Dauphine. Dit kleine maar o zo sfeervolle pleintje op het Ile de la Cite is overdag al een rustpunt. 's Nachts is het totaal
verlaten.

Tot slot van deze dag een blik op de Quai Saint Michel, enkele tientallen meters verderop, maar altijd druk.

Geen opmerkingen: