maandag 29 december 2008

Parijs (5)

Op de laatste dag van mijn bezoek aan Parijs was ik tweemaal bij de Eiffeltoren. 's Middags zag ik deze man, die zich in allerlei bochten moest wringen om de toren geheel in beeld te krijgen.

Het laatste daglicht op de brekende wolkenhemel.

De Eiffeltoren was dit keer blauw uitgelicht, vanwege het Franse voorzitterschap van de Europese Unie.

Aan één zijde waren de bekende gele sterren (symbool de EU) aangebracht.

Ook 's avonds staan er lange rijen toeristen te wachten om de toren te beklimmen. Hoewel ik ook graag een keer nachtfoto's vanaf de toren zou willen maken, heb ik niet het geduld om daarvoor uren in de rij te gaan staan.

Eenmaal per uur flitsen allemaal lampjes op de toren, als een soort vuurwerk.

Bij lange sluitertijden blijkt op de foto dat deze over het gehele frame van de toren zijn aangebracht.

Geen opmerkingen: