woensdag 16 september 2009

Vakantie (1 - Bergerac)

Het is weer even stil geweest op mijn weblog. Ik was lekker op vakantie in Zuid-Frankrijk. Inmiddels al weer een paar dagen terug en daarom de hoogste tijd om een paar foto's te plaatsen.
We vertrokken vanaf Schiphol, waar we uitgeleide werden gedaan door deze echt Hollandse namaaktulpen.

Vrijwel de gehele reis vlogen we boven een dicht wolkendek, maar kort voor de landing in Bergerac kwamen we daaronder te vliegen en konden we nog even genieten van een mooi uitzicht op het Franse heuvelland in de Dordogne-streek. Op deze foto de omgeving van Le Bugue.

Na een paar dagen lekker niks doen op de camping, bracht ons eerste uitstapje ons naar Bergerac.
Op de markt naast allerlei verse groenten en fruit ook de meer voor toeristen bestemde zaken, zoals deze verzameling zonnehoeden.


Ook de oude binnenstad is altijd een bezoekje waard.



Een open plek in de stad is volledig door onkruid overwoekerd. Ooit stond hier een winkelpand, vermoed ik.

Aan de oever van de Dordogne was het goed toeven.

In de oude stad vindt men dit beeld van Cyrano de Bergerac, een Franse militair, schrijver en dichter die leefde van 1619-1655. Hoewel zijn naam en de plek van het standbeeld zulks doen vermoeden, kwam Cyrano niet uit Bergerac, althans als ik met mijn gebrekkige kennis van de taal het Franse Wikipedia goed begrijp. Vermoedelijk is hij er zelfs nooit geweest. Zijn naam Bergerac verwijst naar de naam van een familielandgoed, iets ten zuiden van Parijs.

Geen opmerkingen: